1402/04/13

لوازم یدکی چری | خرید لوازم یدکی چری در تهران

چری یک شرکت بین‌المللی است که در زمینه تولید خودروهای مدل‌های تیگو 5، آریزو 5، آریزو 6، آریزو 6 توربو، تیگو 7 و جدیداً تیگو 7 پرو و تیگو 8 فعالیت می‌کند. این شرکت در سال ۱۹۹۷ با تولید خودروی QQ در چین تاسیس شد. در ایران نیز از سال ۱۳۸۶ با خرید ۴۹ درصد سهام شرکت مدیران خودرو با برند ام وی ام و با مدیر عاملی مدیران چینی، تولید این خودروهای چینی را در شهر بم استان کرمان آغاز کرد. در سال ۱۳۹۴ شمسی، شرکت چری خودروهای لوکسی با برند خود را در ایران تولید کرده و خدمات ویژه‌ای برای این خودروها ارائه داده است، به عنوان مثال مدت گارانتی سه سال یا ۶۰ هزار کیلومتر و ایجاد تیم فروش و خدمات پس از فروش و تأمین قطعات یدکی برند چری. از همان سال، نمایندگی مجاز قطعات چری جهت تأمین قطعات در سراسر کشور راه‌اندازی شد.

 

لیست قطعات یدکی چری

 

خودروهای چری همانند سایر وسایل نقلیه، دارای دسته‌بندی‌های خاصی هستند که بعضاً دسترسی به آنها مشکل است. خودروهای محدودی مانند آریزو 6 و تیگو 7 به بازار داخلی وارد شده‌اند و گاهاً سختی در تهیه قطعات آنها وجود دارد، به ویژه اگر با برندهای موجود در بازار آشنایی نداشته باشید.

گروه اصلی قطعات چری شامل قطعات بدنه، قطعات جلوبندی و تعلیق، قطعات موتوری و قطعات سیستم ترمز است.

برند لوازم چری

برندهایی که به عنوان قطعه اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو به فروش می‌رسند، Chery هستند. البته، همانطور که گفته شد، دسترسی به بعضی از قطعات آن با برند اصلی و اورجینال به‌صورت مقداری سخت است. این موضوع باعث شده تا تامین‌کنندگان بسیاری لوازم یدکی چری را در بسته‌بندی‌های دیپر، که با نام قطعات وارداتی شناخته می‌شود و توسط تولیدکنندگان لوازم یدکی خودرو با بالاترین استاندارد طراحی و تولید می‌شود، به عرضه رسانده‌اند.

لیست قیمت قطعات چری

با توجه به اینکه لوازم یدکی چری نیز وارداتی بوده و با درنظرگرفتن نرخ ارز، قیمت مشخصی برای آنها قائل نمی‌شویم. اما اگر به طور تقریبی صحبت کنیم، می‌توان گفت قیمت آنها در رده متوسط قرار دارد نسبت به قیمت خودروها. البته، قطعات شرکتی و اورجینال همواره قیمت بالاتری دارند. برای آگاهی از قیمت قطعات خودرو می‌توانید از بخش بالا خودروی خود را انتخاب کنید و وارد دسته‌بندی قطعات شوید. با مراجعه به مجتمع سپهر ، می‌توانید از قیمت و برند‌های موجود در بازار مطلع شوید.

سوالات متداول

سوال: تفاوت بین لوازم وارداتی چری و قطعات اصلی چه است؟

تفاوت بین لوازم وارداتی چری و قطعات اصلی آنها در این است که قطعات اصلی این خودروها توسط شرکت چری چین تولید می‌شوند و کیفیت بهتری نسبت به قطعات وارداتی دارند. لوازم استوک چری همان قطعاتی هستند که از خودروهای تصادفی باز شده یا در سایر شرکت‌ها تولید شده‌اند. بنابراین، در خرید قطعات وارداتی و استوک چری MVM، بسیار دقت کنید.

 

سوال: برای خرید قطعات یدکی به کجا باید مراجعه کنم و چگونه می‌توانم قیمت قطعات را بدانم؟

برای خرید قطعات یدکی اصلی و یا آگاهی از قیمت اصلی آنها، می‌توانید به سایت  مجتمع سپهر مراجعه کنید .

 

سوال: سرویس‌های دوره‌ای چند کیلومتر و در چه بازه زمانی باید انجام شوند؟

سرویس اولیه تمامی خودروهای مدیران قبل از رسیدن به کیلومتر 5000 و پیش از 6 ماه از تاریخ خرید خودرو، مجاز است. سرویس ثانویه باید در کیلومتر 10000 انجام شود و پس از آن هر 10000 کیلومتر، سرویس بعدی برنامه‌ریزی می‌شود. در تمامی سرویس‌های دوره‌ای (به‌جز سرویس اولیه)، 1000 کیلومتر قبل از رسیدن به بازه سرویس و تا قبل از 1000 کیلومتر پس از رسیدن به بازه سرویس، انجام سرویس‌های دوره‌ای مجاز است، به عنوان مثال (سرویس 20000 کیلومتر می‌تواند از 19000 کیلومتر تا 21000 کیلومتر انجام شود).

 

حقایق جالب در مورد چری

این شرکت به مدت 14 سال متوالی - از سال 2003 تا 2017 - عنوان برترین صادرکننده در بین تولیدکنندگان خودروی چینی را داشت.

طراحان برجسته استودیوهای ایتالیایی Bertone و Pininfarina در فرآیند توسعه خودروهای چری مشغول بودند. به علاوه، چری با دفاتر طراحی معروف شرکت‌های مهندسی خودروی میتسوبیشی و مهندسی لوتوس همکاری می‌کند.

این شرکت دارای 6 کارخانه تولید خودرو و 11 واحد مونتاژ در جهان است که خودروها و قطعات جداگانه چری در آن‌ها ساخته می‌شوند.

چری دارای یک آزمایشگاه ویژه است که در آن با شرکت معروف آمریکایی MTS Systems همکاری می‌کند. شرکت‌های جنرال موتورز، مرسدس بنز، فولکس واگن، فورد، بوئینگ و ایرباس همچنین با این شرکت همکاری می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید : مجتمع سپهر مرکز فروش لوازم یدکی لیفان

ویژگی‌های خودروهای چری

موتورهای قوی و سازگار با محیط زیست: قطعات قدرت دینامیکی این خودروها برای رفع استانداردهای کاهش آلودگی و بهبود کارایی سوخت طراحی شده‌اند. چری به عنوان اولین شرکت در چین، حق اختراع تولید موتورهای بنزینی با استانداردهای آلودگی چین (VI) را دریافت کرد.

 

قابلیت اعتماد و کیفیت بالا در مونتاژ: خودروهای این برند با استفاده از فناوری Benteler دارای بدنه‌ای مستحکم از جنس فولاد هستند.

 

مونتاژ با کیفیت عالی: تمام خودروهای این شرکت در کارخانه‌های پیشرفته با استفاده از تجهیزات جدیدترین ساخته می‌شوند و مورد آزمایش‌های متعددی قرار می‌گیرند که عملکرد آنها را در شرایط سخت تکمیل می‌کنند.

 

موتورهای قابل اعتماد: موتورهای خودروهای چری به عنوان برنده جایزه "موتور سال" در چین شناخته شده‌اند.

 

قیمت مناسب: با توجه به مشخصات فنی برتر، خودروهای این شرکت با قیمت مناسب، محبوبیت زیادی در چین و بازار جهانی پیدا کرده‌اند.

 

از ویژگی‌های دیگر خودروهای چری می‌توان به سیستم فرمان هیدرولیک یا برقی، آینه‌های قابل تاشو با گرمایش، دوربین عقب و سنسورهای پارک، سیستم ترمز ABS با توزیع نیروی ترمز، کمک استارت در صعود، ترمز اضطراری، سیستم‌های کنترل کشش پویا و غیره اشاره کرد.

برای تهیه لوازم یدکی باکیفیت خودرو چری به مجتمع سپهر مراجعه کنید .

لیست محصولات خودروی چری

خودروهای سدان

سدان‌های این شرکت در حال حاضر با نام آریزو به بازار عرضه می‌شوند. چری آریزو ۶ جدید نیز به عنوان یکی از اعضای این خط تولید در ایران معرفی شده است. این خودروها شامل مدل‌های آریزو ۳، آریزو ۵، آریزو ۷ و آریزو GX هستند که طراحی داخلی و خارجی قابل قبولی نسبت به قیمت خود دارند.

 

خودروهای کراس‌اوور

چری برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ میلادی از خودروی کراس‌اوور و اقتصادی خود به نام تیگو رونمایی کرد و پس از یک فیس لیفت در سال ۲۰۱۰ میلادی، نام این خودرو به چری تیگو ۳ تغییر کرد.

 

کراس‌اوورهای تیگو که پس از سال ۲۰۱۰ با طراحی جدیدی ساخته شده و کیفیت بسیار بهتری نسبت به نسل‌های قبلی خود دارند، با امکانات مدرن با نام ام‌وی‌ام X33 در ایران به فروش می‌رسند.

 

ام‌وی‌ام X22 که کوچکترین کراس‌اوور این شرکت است، در چین با نام تیگو ۲ عرضه می‌شود.

 

خودروهای ارزان‌قیمت

این دسته از خودروهای چری را می‌توان به عنوان نخستین محصولات این شرکت که از سال ۱۹۹۹ میلادی با مدل نخستین با کد A11 در خط تولید این شرکت قرار گرفت، دسته‌بندی کرد. این دسته شامل نمونه‌های ارزان‌قیمتی است که در ایران با نام MVM 315 به بازار عرضه می‌شود.

 

ارزان‌ترین محصول این دسته از شرکت چری، مدل QQ نسل دوم (یا MVM 110 در حال حاضر در ایران) است.

 

خودروهای الکتریک

مانند بسیاری از صنایع خودروسازی کشورها، صنعت خودروسازی چین نیز با توجه به شرایط و ضوابط ویژه، تولید خودروهای الکتریکی را آغاز کرد. در این زمینه، چری نیز قسمتی از بازار خودروهای الکتریکی را به خود اختصاص داد. مدل‌های الکتریکی شرکت چری شامل:

 

چری eQ (MVM 110 در ایران)

چری eQ1

چری آریزو ۵e

چری تیگو3xe

نمایندگی لوازم یدکی چری

بله، به طور قطع می‌توانید قطعات خودروی چری را از مجتمع سپهر با هزینه مناسب تهیه کنید. در اینجا شما قادرید برای خودروهای چری و سایر برندها و مدل‌ها، فیلترهای روغن، کابین، سوخت و هوا، شمع‌ها، دیسک‌های ترمز، لنت‌ها، شیلنگ‌ها و کالیپرها، اتصالات توپ و سایر لوازم یدکی را پیدا کنید.

 

اگر به دنبال قطعات یدکی خودروی چری هستید، ما با خوشحالی محصولات با کیفیت بالا و با قیمت رقابتی را به شما عرضه می‌کنیم.

 

چری در سال 1997 تأسیس شد و امروزه خودروهای این برند به بیش از 80 کشور جهان صادر می‌شوند.

 

چری به عنوان یک نام تجاری خودروی چینی، سه بار به عنوان "برند محبوبترین خودروی چینی" در روسیه تجلیل شده است. همچنین، چری برنده "بهترین تصویر خارجی از کشور" در میان 20 عکس برتر خارجی از شرکت‌های چینی شد و برای دو سال متوالی در رده اول برند‌های تولید کننده تجهیزات شناخته شده قرار گرفت.

 

در سال 2018، چری تیگو 2 به عنوان "بهترین SUV سال 2018" در شیلی انتخاب شد.

 

اولین محصولات این شرکت شامل نمونه‌هایی مانند فنگ یون (Feng Yun) بود که با استفاده از شاسی سیات (Seat) ساخته شده بود.

 

چری معتقد به تولید نمونه‌های بسیار ارزان قیمت است و با صادرات خودروهای تولیدی به کشورهای فقیر و با اقتصاد مشابه چین، فعالیت خود را در خارج از مرزهای کشور گسترش داده است.

در سال 2005، چری اولین خط تولید خارجی خود را در روسیه راه‌اندازی کرد و در سال 2006 با هجوم محصولات چینی وارد بازار ایران شد و شرکت مدیران خودرو، یکی از زیرمجموعه‌های کرمان موتور با نام اختصاری ام‌وی‌ام (Modiran Vehicle Manufacturing)، شروع به مونتاژ خودروهای چری کرد.

 

از سایر محصولات این برند که در شرکت مدیران خودرو در حال مونتاژ و عرضه است، می‌توان به مدل‌های چری تیگو ۵، آریزو ۵ و تیگو ۷ اشاره کرد.

 

کمپانی چری در حال حاضر مجموعه‌ای از خودروهای سدان، هاچ‌بک، کراس‌اوور و حتی خودروهای الکتریکی را در برنامه خود دارد.

 

مجتمع تجاری سپهر

مجتمع تجاری سپهر مرکز فروش لوازم یدکی خودرو های چری در ایران به صورت کلی و جزئی

کلمات کلیدی لوازم یدکی چری

نظرات کاربران